böğürtlen ve dantel


az önce böğrümden kopan gelen bir yazı yazdım.şimdi biraz saçmalama zamanı.’böğrümden’ olmadı orda zaten.başlıyorum o zaman…

az önce böğürtlen kokan bahçelerden bir çiçek aldım.güneşin en güzel ışığından almak için açmış renklerini.tiril tiril okul çocuğu gibi temiz,annemin ince tığlarla ördüğü danteller gibi narin.bide onu kolalıyosun filan dimdik oluyo,taş gibi.ılkokuldaki yakalara da kola iyi gider.bi de kapkara bi önlük.oh mis.sonra mavi filan yaptılar,boku o zaman çıkmaya başlamıştı işte.şimdi bak çocuklara,palyaço gibi geziyorlar.yazıktır günahtır ya.sonra bi de yok sekiz yıllık egıtımmıs,lise dört yılmış.ulan zaten saçma sapan bişey yapıyosunuz,bi de üstüne üstlük gereksiz hareketler.eğitim ne ulan.sen kimsin ki beni eğitiyorsun deyyus.
yaptığın zaten bi kere bilim dediğin şeye aykırı.beyin dediğin, farklı fonksiyonlara sahip iki lobu olduğu keşfedilmiş bir organ en nihayetınde.eğitim sistemi hala sadece beynin mantık, matematik, analiz, konuşma, yazma, listeleme gibi fonksiyonları olan sol lobunu kullanmaya devam etmektedir.ezberlet kaydet zamanı geldığınde ıstenılenı geri ver.lan böe şey olur mu.cok sacma degılmı.anlamadım ki.oysa, gelişen bilimin zımbırtısında, mantık ağırlıklı sol lobla beraber, hayal gücü,renk,şekil,ritim,bütünü görme gibi fonksiyonları olan sezgisel,üretken sağ lob da kullanılsa nolur.olmaz işte korktukları da bu.deli derler öylelerine.öyle götten film uydurmak yok.adam gibi ne veriyosak o.

çok sinirlendim okul ne ya.gerçi bizim insanoğluna müstehaktır.nasıl bir yaratıksa artık,anlamıyorum ki.

bi de bi çiçek filan anlatıyodum ben.böğürtlen bi de dantel.
o dantelin bir adı da oyamıydı.yoksa oya yapılan eylemın adımı.hanı oyalanıyoruz işte bızde bugun gıbılerınden.yok degıl.

Bir Cevap Yazın

